Mallorca

Nu ska jag berätta lite om mallorca, vet att det är såååå många läsare som väntat på det ;) haha.

Måndag: Åker tåg till sthlm . Shoppar i några timmar, och då ser vi Dhani och Natacha på Topshop. Sen käkar vi lite och efter det går vi till centralstationen där vi tar en flygbuss till arlanda. Sen så tillbringar vi kvällen/natten på arlanda.

Tisdag: Flyget går 07.15. Kommer fram runt 11, men vi kommer inte till hotellet förens vid 2-3 nångång. Då slänger vi in alla saker på rummet, byter om till bikini och drar till stranden. Härligt!

Onsdag: Vaknar av att det regnar! Vi blir riktigt deprimerade, det ska ju va sol! Men sen slutar det att regna, och vi bestämmer oss för att gå ner och bada och sen bergsvandra. Det var as höga vågor denna dag, och det var skitkul! Aa, sen då så börjar vi gå upp mot ett berg, i bikini och flip-flops och utan vatten... Inte så vidare smart kanske. Men det var kul :D Vi gick näääästan ända upp!

Torsdag: Ger oss av till stranden på förmiddagen och är där hela dagen och solar o badar. Köper färsk ananas av en man på stranden, så underbart gott! :D

Fredag: Går upp tidigt på morgonen och åker in till Palma för att shoppa. Det är ca. 6 mil dit, men det tar omkring 3 timmar att åka. Så jäkla jobbigt! Men tillslut kom vi fram, och det var så fint och mysigt där! Sen på kvällen så hade vi en liten modevisning för varandra där vi visade upp våra nyinköpta kläder ;D haha.

Lördag: Ännu en gång regnar det när vi vaknar.. Så då tar vi en buss in till Cala ratjada där det var en marknad. Köpte lite smycken och en klocka där :) Sen på kvällen så käkade vi hotellets buffé, så himla gott!

Söndag: Solar och badar hela dagen och blir lite smått brända =/ Sen på kvällen så kikar jag och Malin på hotell-showen och dricker goda drinkar :) Men showen sög, så vi gick ner till stranden istället där vi sitter och har det lite mysigt ett tag.

Måndag: Solar och badar hela dagen idag också. Men eftersom vi brände oss lite på söndagen så orkar vi inte vara i solen så länge. På kvällen kollar vi på hotellshowen igen, sög i början. Men vart liite rolig sen :) Och så åt vi stora glassar och sånt :D

Tisdag: Dags för hemfärd, vilket var mycket sorgligt! Och att sitta på en buss i typ 1½h, sen flygplan i mer än 3h och sen tåg i typ 3h, det är inte kul! Men vid kvart i 10 på kvällen så kom vi hem till lilla kristinehamn, och det var kallt!

Men nu så planerar jag, Malin, Madde och Anna redan våran resa som vi ska göra nästa år. Ska bli så kul! Vi vet inte riktigt vart vi ska åka än, men det lutar åt Agia Napa. Och då ska vi köra hela tiden, som krille skulle sagt ;D haha

Stine

Första riktiga dagen i skolan idag, tråååkigt! har inga bra lärare längre =/

Sen vid 5 idag så åkte jag ut till stallet för att rida. Kändes konstigt att sitta i sadeln igen, har ju inte gjort det på flera månader :O Jag fick ha Stine (haha, så himla kul namn på en häst :P) och hon var stor och osmidig. Vi hade dressyr och skulle göra ocentrerade framdelsvändningar, men det var som att försöka flytta på ett höghus, inte så vidare lätt med andra ord.. Aja, kul var det iaf!

Imorn eller på fredag kommer det lite bilder och sånt från Mallorca! Har just nu inte tillgång till internet på datorn där jag har bilderna :(

Trötter

Sitter fortfarande på arlanda. Har försökt sova, men den går ju inte! Så jag är enormt trött nu, och så är jag hungrig också. Men det finns ju inget som är öppet såhär kvart över fyra på natten.. Blää...

Nä nu har jag bara 6min kvar på datorn :O Men det är ju inga roliga inne på msn :(

Arlanda

Vid cirkus halv två idag så gick tåget till sthlm. Kom fram kvart i fyra och då gick vi på stan. Har köpt ett par jeans, en t-shirt och en svart tröja. Sen gick vi och käka på nån taco-bar eller vad det var och efter det gick vi till centralstationen och tog en flygbuss till arlanda. Det är ungefär 9h kvar tills planet som ska ta oss till mallorca lyfter. Ska bli så jävla kul! :D

Såg förresten Dhani från A-teens och Natacha Peyre på Topshop förut ;D haha

Dusch

Har haft en riktigt slapp dag idag. Gick upp runt 11 och käkade frukost. Sen packade jag lite. Sen vid 2 gjorde jag och becka amerikanska pannkakor till mat, för pappa har skadat tån :P Efter det så packade jag resten och gick över till mamma. Gav kaninerna lite havregrynsgröt med äpplen, så då blev dom glada :D

Sen så har jag varit på maxi och köpt tandkräm och dushgelé. Och nu ska jag snart gå upp i duschen. Går nog och lägger mig tidigt idag, för jag vill att det ska bli måndag! :P

Skola

Imorn börjar skolan igen då, tråkigt nog. Jag känner verkligen inte för att börja plugga till alla prov och sånt igen! Usch. Men det är ju inte sååå långt kvar tills höstlovet iaf ;)

Nu har jag nästan packat allt som ska med till Mallorca. Det är bara lite kläder och tandborsten och sånt kvar. Jag längtar verkligen som en get! Ska bli så härligt med lite sol, för det har man ju inte fått mkt av här i sverige i år..

två

Nu är jag och Malin klara med staketet hemma hos mamma. Äntligen! Det var riktigt jävla tråkigt att måla det, men vi får ju iaf lite pengar :) För nu är det bara två ynka dagar kvar tills vi åker!

Vi ska ju shoppa ett tag i sthlm på måndag också, tror nog att jag ska leta efter ett par nya jeans. För det behövs! :D

Lacknafta

Har varit och skrapat och målat staketet hemma hos mamma idag med malin. Vi hann bara måla ena sidan av staketet, så den andra får vi ta imorn. Det blir så fint så! Bara man inte kollar på nära håll ;) Men nu luktar mina händer lacknafta, och det luktar inte gott!

Mormor kom förbi med lite pengar åt mig förut också, vilket var välbehövligt! Ska ju shoppa i Palma nästa vecka :D

Spice girls

Har varit hos Anna-Sofia på fest nu på kvällen. Skoj! Vi spelade öl-spelet och sjöng och dansade. Släppte loss ordentligt till Spice Girls ett tag ;) haha.

Harkrank

Var nyss inne på badrummet för att borsta tänderna och sånt, och när jag står där inne så kommer det helt plötsligt en harkrank och flyger mot mig! Jag får verkligen panik utav sånna, dom är ju så grymt äckliga! Så jag tar tag i en fönsterskrapa som låg i närheten och försöker slå den lilla jäveln. Tillslut träffar jag så att den ligger still en stund, och då kunde jag ta den i lite toapapper och spola ner den i toaletten. Moahaha! Tyvärr så tror jag att jag har en här på mitt rum nånstans också, jag kommer inte kunna somna nu ju =/

image113  VS. image114
           Winner                               Loser

Jag var bara tvungen att berätta om min lilla dramatiska upplevelse för er ;)

ZzzZzz...

Igår kväll vid halv 8 kom Malin hit och hjälpte mig att bära hem en stor och tung luftmadrass och sovsäck och lite andra saker hem till henne. Sen vid typ 10 över 8 kom Louise, Linnéa och Anna-Sofia och typ 40min senare kom även Anna och Madde. Efter det gick vi till maxi och köpte lite gott att äta och sen hem till malin igen där vi kollade på film. Aquamarine tror jag den hette, och den var riktigt B.

Vi somnade typ mellan halv 5 och 5, och vaknade vid kvart i 10 eller nått. Så nu är jag tröööött! Jag har ju inte fått mina 8 timmars skönhetsömn ;)

Hej hej

Var hos maggan med ulla och maud förut. Maggis hade gjort iordning med jordgubbar och grädde med vit choklad i. Och till det en smoothie (tror jag det var?) och det var verkligen supergott! Sen satt vi vid köksbordet hela kvällen och bara pratade och sjöng ;) haha.

Såå mycket bättre än originalet ;)

:D

film

Idag har varit en riktig slappdag. Gick upp runt halv 12 och käkade frukost. Sen har jag varit hos kaninerna, kollat på tv, målat 4 brädor och nu på kvällen så har jag kollat på film. Open Season blev det, eller Boog&Elliot som den heter på svenska. Mysig film ;) haha, jaa jag gillar barnfilmer! =P

Yesterday

Igår klippte jag mig och gjorde lite nya blonda slingor :D Fast de syns typ inte, men ändå. Sen på kvällen var vi ute på marieberg och grillade med en massa folk. Det var inte det roligaste jag vart med om, men det var ok. Fast jag brände min tunga på en marsmallow (stavning?) och jag har fortfarande ont! =/

Myskväll

I torsdags var jag, madde, malin, linnéa och anna hemma hos louise. Så roligt att träffa louise och linnéa igen!  Vi gick och köpte pizza på valentino som vi satt ute på gräset och åt, och det var riktigt gott! Sen så gick vi in och bara pratade och pratade. Sen så skulle även Mikael komma. Han sa att han var vid kiosken, eller pizzerian. Så vi gick för att möta honom. Men vi såg honom ingenstans, så då ringde madde till honom. Och självklart så var han ute vid strandkiosken! Haha, så han cyklade först från stan ut till strand, och sen fick han vända och cykla till djurgården. Stackarn ;)

Det var iaf riktigt roligt! :D

Pics

Här kommer lite bilder som jag lovade för ett tag sen. Fick dom nyss av Malin :D

1.2.3.4.

1. Anna, madde och jag :D
2. Malins båt som tog oss ut till kalvön.
3. Anna, Malin och jag och det goda köttet på grillen ;)
4. Anna och Malin, så fina tjejer :D<3
5. En svan som började väsa åt oss :O

Sol&bad

Idag var jag med pappa och Marcus ut till Härön. Vi solade, badade och fiskade. Jag vart faktiskt lite brunare, härligt! Låg i en gummibåt på sjön och solade ett tag, och jäklar vad det brände på då!

Bilderna är tagna med mobilen, därav den dåliga kvalitén.

Härligt härligt!

Det var riktigt skönt ute på sjön idag! Anna kom och hämtade mig på sin moped, sen så åkte vi ut till skärgården och malins båt. Vi hoppade på den och åkte iväg. Vet inte riktigt vart vi var, men typ Vilbskär hette det. Vi solade och Malin och Anna badade. Sen så gick vi runt hela ön, och då vart även jag och Liza tvungna hoppa i och simma en bit. Iskallt var det!

Det har verkligen varit en riktigt, riktigt härlig dag! =D

Sol

Äntligen är det fint väder ute! Gud så jag har längtat efter lite sol! Så idag ska jag, Malin, Anna, Linda och Liza åka ut på sjön och må gött. Hoppas att jag blir lite brun nu då ;)

Trötter

Kul kväll igår! Vi kollade på film, nån värdelös som jag inte fattade så mycket av. Tror den hette Little Nicky? Sen så sjöng vi singstar, och det var lika roligt som alltid! Var även ute och gick en sväng och försökte tända en brasa vid sjön, men det sket sig.

Somnade ungefär 4 kanske, så nu är jag tröööött! Det kommer bli en seg dag ;)

Skulle ha tagit lite kort igår, men jag glömde att jag hade kameran med mig. Så det blev bara lite morgonkort, och dom tänker jag inte lägga upp =P

Återblick

För er som är intresserade av att veta vad som hänt i mitt liv de senaste dagarna så kommer här en kort återblick:

Onsdag: Är hos Malin på kvällen, kollar på film, käkar glass på Mc.Donalds, sitter vid datorn.
Torsdag: Kollar på film hos Anna med Malin och Madde. Evan Almighty, dålig - rekomenderas inte.
Fredag: Är hos Anna igen på kvällen med Malin och Madde. Gör drinkar och spelar Singstar. Självklart vinner jag och Malin över Madde&Anna med 13-1. Utklassning där ;)
Idag: Hade planer för ikväll, men dom blev inställda.. Hittils har jag varit hos kaninerna och så har jag gjort ett fotbad ;) Får se vad det blir senare! Update: Ska till Anna och sova där, och så kommer det lite typer dit på kvällen.
Imorn: Följer kanske med ut till Härön hela dagen om det är fint väder och om jag inte hittar på något annat.  Käkar frukostmacka på Mc.Donalds med Malin, Anna och Madde.

Och så måste jag bara låta er veta att jag hatar min dator, den hakar sig hela tiden och är allmänt störd. Funderade ett tag på att slänga ut den genom fönstret, men jag ångrade mig när den började fungera igen =P