Mallorca

Nu ska jag berätta lite om mallorca, vet att det är såååå många läsare som väntat på det ;) haha.

Måndag: Åker tåg till sthlm . Shoppar i några timmar, och då ser vi Dhani och Natacha på Topshop. Sen käkar vi lite och efter det går vi till centralstationen där vi tar en flygbuss till arlanda. Sen så tillbringar vi kvällen/natten på arlanda.

Tisdag: Flyget går 07.15. Kommer fram runt 11, men vi kommer inte till hotellet förens vid 2-3 nångång. Då slänger vi in alla saker på rummet, byter om till bikini och drar till stranden. Härligt!

Onsdag: Vaknar av att det regnar! Vi blir riktigt deprimerade, det ska ju va sol! Men sen slutar det att regna, och vi bestämmer oss för att gå ner och bada och sen bergsvandra. Det var as höga vågor denna dag, och det var skitkul! Aa, sen då så börjar vi gå upp mot ett berg, i bikini och flip-flops och utan vatten... Inte så vidare smart kanske. Men det var kul :D Vi gick näääästan ända upp!

Torsdag: Ger oss av till stranden på förmiddagen och är där hela dagen och solar o badar. Köper färsk ananas av en man på stranden, så underbart gott! :D

Fredag: Går upp tidigt på morgonen och åker in till Palma för att shoppa. Det är ca. 6 mil dit, men det tar omkring 3 timmar att åka. Så jäkla jobbigt! Men tillslut kom vi fram, och det var så fint och mysigt där! Sen på kvällen så hade vi en liten modevisning för varandra där vi visade upp våra nyinköpta kläder ;D haha.

Lördag: Ännu en gång regnar det när vi vaknar.. Så då tar vi en buss in till Cala ratjada där det var en marknad. Köpte lite smycken och en klocka där :) Sen på kvällen så käkade vi hotellets buffé, så himla gott!

Söndag: Solar och badar hela dagen och blir lite smått brända =/ Sen på kvällen så kikar jag och Malin på hotell-showen och dricker goda drinkar :) Men showen sög, så vi gick ner till stranden istället där vi sitter och har det lite mysigt ett tag.

Måndag: Solar och badar hela dagen idag också. Men eftersom vi brände oss lite på söndagen så orkar vi inte vara i solen så länge. På kvällen kollar vi på hotellshowen igen, sög i början. Men vart liite rolig sen :) Och så åt vi stora glassar och sånt :D

Tisdag: Dags för hemfärd, vilket var mycket sorgligt! Och att sitta på en buss i typ 1½h, sen flygplan i mer än 3h och sen tåg i typ 3h, det är inte kul! Men vid kvart i 10 på kvällen så kom vi hem till lilla kristinehamn, och det var kallt!

Men nu så planerar jag, Malin, Madde och Anna redan våran resa som vi ska göra nästa år. Ska bli så kul! Vi vet inte riktigt vart vi ska åka än, men det lutar åt Agia Napa. Och då ska vi köra hela tiden, som krille skulle sagt ;D haha