Hemma

Nu är jag hemma från campingen. Vi har verkligen haft det otroligt roligt! Vädret har väll varit lite sådär.. På måndagen var det soligt och varmt, på tisdagen mulet, onsdagen regn och idag har det varit soligt på förmiddagen och sen blåsigt och regnigt. Så det var riktigt jobbigt att åka moped hem idag, för jag frös som fan och det regnade och blåste.
Jag kan ju berätta vad vi gjorde på vår lilla semestertripp:

Måndag: Åker vid 09.15 till Maddes stuga. Är där och käkar, solar, spelar kubb och badar. Sen drar vi vidare till Camp Skagern. Sätter upp tältet och plockar iordning. Sen åker vi till Finnrödja och handlar. Efter det tillbaka till campingen där vi grillar nere på stranden. Kött, nachos, potatissallad och grillade bananer. Mums!

Tisdag: Mulet och grått, men inte så mkt regn och ganska varmt. Jag, Anna och Madde badar och det var svinkallt! Sen på dagen så lagar vi mat, käkar glass, går på promenad och åker till Ica i Finnrödja där vi skämmer ut oss ordentligt ;)

Onsdag: Regn, regn och regn. Men vi badade iaf, och det var ruskigt kallt. Sen hänger vi mest i tältet och så. Lagar lite mat också. Malin och Anna passar på att spela lite volleyboll medans det är uppehåll och vi tränar även på att skjuta med brännbollsracket. Vi åkte till Ica igen och köpte en massa gott.

Torsdag: Soligt och varmt när vi vaknar, så vi går ner till stranden och solar och badar. Riktigt härligt! Sen så packar vi lite, lagar mat, packar, köper glass, packar och sen kommer malins föräldrar och hämtar all vår packning. Vi checkar ut och åker hemmåt. Sen stannar vi längs vägen och plockar smultron. Jag har aldrig sett så mkt smultron förut! Alla fick typ en liter var! Efter det åker vi vidare hem, och vi fryser som as. Men tillslut så når vi vårt mål, Kristinehamn!

Det har verkligen varit en underbar mopedsemester och jag har världens underbaraste vänner!<3

       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback