Ö-tältning

Nu är jag tillbaks i stan igen efter två trevliga dagar på sjön. Vi åkte ju ut till en ö igår, där vi först satte upp tältet och plockade iordning, och sen badade och grillade. Det var en riktigt mysig kväll med gott käk och världens bästa vänner. Sen började dock vädret bli lite sämre.. Det blåste som fan och blixtrade och grejade. Så vårat tält var nära på att flyga bort. Så vi fick slänga ihop tältet lite snabbt och plocka ihop sakerna och lägga i båten och dra iväg till en annan ö där det inte blåste lika mkt. Var ett riktigt äventyr att lyckas ta oss ut från ön med båten när det var sånna vågor in mot land, men tillslut klarade vi det.

Så kom vi till den andra ön då, där vi, stressade som fan, satte upp tältet  och så. Sen höll vi till där inne på kvällen och myste pch pratade. Idag har vi solat och badat hela dagen. Har varit riktigt härligt! Lite kallt i vattnet bara, cirkus 22 grader. Men jag kom i tillslut ändå! Och nu sitter jag här och dricker en hejdundrandes god smoothie med bl.a färska hallon!


Grilltime!

Solnedgång över Vänern

Anna och Maggie hoppar i plurret!

Namnam!


Kommentarer
nicolina säger:

Kika in min blogg! Jag älskar komentarer!(:

2008-07-29 | 18:15:19
Bloggadress: http://niqolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback