Jag är livrädd!

Var som sagt hos tandläkaren imorse för en vanlig undersökning. Tog lite röntgenbilder, kollade så att inga hål fanns m.m. Så jag trodde ju inte direkt att det var något fel med mina tänder. Men sen när hon framkallat bilderna och kollat på dom så säger hon "Hmm.. Pelle måste nog ta och kolla på det här.. kommer strax!" Gaah, det var inte så vidare kul att höra.

Så nu är det bestämt, jag måste rotfylla min vänstra framtand. Ska dit igen om några veckor för att borra hål på baksidan av tanden och rensa ut en varbildning som har blivit där inne och lägga i en bakteriedödande salva. Sen ska jag dit ytterliggare en gång för att rotfylla. Usch, jag är verkligen livrädd! Man har ju hört folk säga att det gör något grymt ont att rotfylla en tand! Fast min nervtråd i tanden hade gått av, så jag har ingen känsel i den och därför skulle det inte göra så ont.. Men man vet ju aldrig..


Kommentarer
Ninni säger:

Tack så jätte mycket, det ska jag testa någon gång, uppskattar verkligen att du berättade :D

2009-01-09 | 14:26:55
Bloggadress: http://picturesofyou.blogg.se/
kajsa säger:

Jag har rotfyllt min tand, trodde det skulle göra jätteont, men det var inte så farligt. :) Så du behöver inte oroa dig.



Trevlig helg!

2009-01-09 | 14:34:06
Louise säger:

det går nog bra Emma ska du se! Går du hos Brotandläkarna?

2009-01-09 | 15:05:10
Bloggadress: http://loaa.blogg.se/
Alina säger:

Men usch! jag ska ta bort mina visdomständer :(

2009-01-09 | 15:17:41
maud säger:

stackars lilla gerd=(<3

2009-01-09 | 15:50:35
Emelie säger:

Jag har rotfyllt en tand. Det är den som spökar hela tiden, och jag tappar fyllningen hundra femtioelva gånger ungefär. Det gör inte ont för du får bedövning. Det enda som är jobbigt är att man ska ligga i drygt en timme med öppen mun och de ska greja. Jag fick gå dit tre ggr för att göra det.

2009-01-09 | 20:56:16
Bloggadress: http://emelievanamnet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback