Kvinnoförtryck

Afghanska kvinnor på Internationella kvinnodagen. De blå sja

Läser man på aftonbladet idag så kan man se att Afghanistan har fått en ny lag, "Lagen tros innehålla paragrafer som innebär att kvinnor inte kan gå till läkare, söka jobb eller utbildning utan att först ha fått tillstånd från sin man. Att neka sin make sex är inte heller tillåtet enligt den nya lagen."

Helt.jäkla.sjukt.! Vad i helvete tänker de med där nere egentligen?! Ibland är jag grymt glad att jag faktiskt är svensk. Läs artikeln själv genom att klicka på bilden..

Kommentarer
Anna säger:

jävla plåtskallar! ska fanimejj åka ner och ge varenda man en fet pungspark å sen ta med mig kvinnorna hem!

2009-03-31 | 20:54:24
Bloggadress: http://tolovelife.blogg.se/
Anna säger:

jävla plåtskallar! jag ska fanimejj åka ner dit å ge varenda man en fet pungspark, sen ska jag ta med alla kvinnor hit! punkt.

2009-03-31 | 20:56:15
Bloggadress: http://tolovelife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback